Dag 11: Final day in Cape Cod

26 juli 2017 - Provincetown, Massachusetts, Verenigde Staten

De wekker ging erg vroeg want vandaag gaan we naar Provincetown. Wat is Provincetown? Dat is een havendorpje wat helemaal boven in de baai van Cape Cod zit. Wil je meer weten? Google weet alles . We gaan naar Provincetown omdat daar onze walvistocht begint. Eenmaal aangekomen in het dorpje waren we erg verrast hoe mooi en authentiek alles was. Richting de haven waar de boot lag was een leuk straatje met allemaal winkeltjes met souvenirs en restaurants met straatartiesten. En natuurlijk een heel blik toeristen. We moesten nog even in de rij staan en toen kon onze tour beginnen.

Het was een erg mooi schip met voldoende plek en voldoende mogelijkheden om walvissen goed te kunnen zien. Er werd veel uitgelegd over de verschillende soorten en natuurlijk wat veiligheidswaarschuwingen. Nadat we de baai uit waren kwamen we al een paar walvissen tegen. Het was erg mooi om te zien hoe rustig en kalm deze gigantische beesten door het water gaan. Daarna zijn we een stuk verder de open zee opgevaren. Hier zagen we de bekende Humpback whales. Deze kenmerken zich doordat ze hun staart boven water komt als ze gaan duiken. Dit was erg mooi om te zien. En natuurlijk werden er ongeveer 150 foto’s per seconde gemaakt. De organisatie vertelde dat het eigenlijk raar is dat er nog in sommige landen op walvissen gejaagd word, aangezien het bezichtigen van walvissen een miljoenenindustrie is. We hebben ruim 4 uur rondgevaren en veel walvissen gezien. Veel waar voor je geld dus!

‘S avonds hebben we hamburgers gemaakt en wat leftovers van de barbecue gegeten. Kortom weer een geslaagde dag. En nu op naar Acadia National Park.