Dag 7: Exploring NYC continued

22 juli 2017 - New York City, Verenigde Staten

Om we erg laat gingen slapen van de eerste dag in NYC, hebben we ons wat meer slaapuurtjes gegeven. De tweede dag NYC wilden we de rest van de bustours gaan doen. We kennen inmiddels het metronetwerk al aardig en waren snel weer in het centrum van Manhatten. Omdat we het al rond 12 uur was konden we nergens meer een klassiek ontbijt krijgen. Terwijl we aan het zoeken waren naar een restaurant voor een ontbijt kwamen we Carlos Bakery tegen. Je kent het vast wel van tv. Die wat dikke man genaamd Buddy die altijd van die ontzettend mooie bruidstaarten maakt. Toen we naar binnen liepen wisten we eigenlijk nog niet dat het deze beroemde bakery was. We hebben daar heerlijk een croissant en een paar koekjes en donuts op als ontbijt.

Vervolgens zijn we naar de opstaphalte gegaan voor de tour door de Bronx. Deze tour zou door en het middenstuk van Manhatten gaan en om Central Park heen. Door onze VIP passen mochten we weer vooraan in de rij gaan staan en konden we snel instappen in de bus. De tour had helaas geen gids. Halverwege zijn we uitgestapt om over te kunnen stappen op een andere route. Dit kon helaas niet omdat er wat mis was gegaan met de planning van de bussen. Helaas kwamen wij hier pas na een uur achter. Omdat we allemaal erg moe waren en Pim ook last had van hoofdpijn zijn we naar Central Park gegaan. Het was een zonnige zaterdag dus waren er veel teams baseball aan het spelen op de verschillende velden. We zijn daar als toeschouwer in de schaduw op een grasveldje gaan zitten. Als snel vielen we in slaap en hebben we een powernap gedaan in Central Park.

We hebben daarna een smoothie gekocht om het te kort aan vitamine bij te werken en hebben de bustour afgemaakt. Als diner hebben we heerlijk gegeten bij Applebee’s dichtbij Times Square. We konden niet te lang natafelen want we hadden voor de avond de Nighttour gepland. Dit was de laatste bus route die we konden doen. Deze ging door heel Downtown en door Brooklyn. New York staat bekend om de stad die nooit slaapt en dat is ook te zien. Alles is verlicht en er zijn zelfs spotlights om Times Square extra te verlichten. Hierdoor lijkt het dat het altijd dag is. Het was een mooie manier om de New York tour af te ronden. We hebben er genoten van het moois wat de stad te bieden heeft maar het blijft wel een erg vermoeiende stad.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade