Dag 1: Getting there and meeting Bob and Bonnie

16 juli 2017 - Germantown, Verenigde Staten

Met 40 minuten vertraging landen we na de lange reis op Dulles International. De rij voor de Customs balie was niet zo lang maar het duurde ruim een uur voor we aan de beurt waren. Gelukkig lagen onze koffers netjes op ons te wachten en was de wandeling naar de uitgang niet ver.

Buiten heb ik Bonnie gebeld, zij waren al twee uur op ons aan het wachten. Snel kwamen ze aangereden in Bob’s grote Ford pickup. Na een korte rit aangekomen bij het huis van hun dochter in het bos. Haar man heeft het zelf gemaakt en het is groot!

Ieder had een eigen kamer met een heerlijk bed. Dat hadden we wel nodig, we waren al bijna 24 uur wakker. De ochtend begon al vroeg. Iedereen werd rond 8 uur al wakker, uitgerust en vol energie. Met een paar muffins en stukken meloen op het bos in met de honden.

Tijdens het wandelen veel verhalen gedeeld over Nederland en Amerika, Bob en Bonnie zijn echt gezellige mensen die goed bij ons passen. Na het bos liepen we langs een kanaal waar vroeger de stenen die in de buurt werden gedolven over vervoerd werden naar Washington. De honden begonnen wel moe te worden en na twee en een half uur waren we weer terug. Hongerig voor een Amerikaans ontbijt, om 2 uur ’s middags.

Met volle buiken en volle tassen zijn we ingestapt in de Ford, op weg naar Berryville. Onderweg even gestopt bij de Wallmart voor een SIM-kaartje. Handig en goedkoper om te gebruiken om reserveringen te bevestigen enzo. [UPDATE: hij werkt!] Verder onderweg hebben we het pontje over de Patomac rivier genomen. Echt een heel simpel ponton aan een kabel. Het is de oudste, nog gebruikte, veerdienst van Amerika.

Vlak bij Berryville, bij de supermarkt boodschappen gedaan voor het avondeten. Burgers met mais aan de kolf en bruine bonen. Lekker en typisch Amerikaans. Aangekomen bij hun huis reden we direct de tuin in, dat was makkelijker uitladen.

De tuin is groot en open, mooie bomen die ze 40 jaar geleden zelf hebben geplant. Zelf gebouwde pizza oven en overkapping, een huis vol herinneringen aan familie en reizen. Een goed gevulde brede koelkast en grilplaat op het fornuis, standaard. Pim en ik hebben een eigen slaapkamer, Joke ook. We hebben niks te klagen. Living the American life! FREEDOM ;)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl