Dag 2: Exploring Washington DC

17 juli 2017 - Washington D.C., Verenigde Staten

Om 8:30 aan het ontbijt. Bacon and eggs, pancakes en goede koffie. Vandaag met de auto naar Washington DC. Na een uurtje rijden zijn we midden in DC, op zoek naar een parkeerplek. Jammer genoeg zijn de meeste parkeergarages niet hoog genoeg voor de truck, zelf in de US! Uiteindelijk maar geparkeerd bij een paal waar we iedere twee uur weer wat geld in moeten gooien.

Onze rondleiding begon bij “Tidal Basin”, langs het Washington monument (“the Needle”). Er staan kersenbomen langs het water die in de lente erg mooi in bloei staan. Op weg naar het Lincoln monument lopen we over “the Mall”. Dit is een breed park met alle monumenten en musea langs de randen. Het loopt van de Capitol naar de Needle en eindigt bij het Washington monument.

We zijn langs het World War II memorial en de muur ter nagedachtenis aan Vietnam gelopen. Erg indrukwekkend allemaal. De trappen op bij het Lincoln monument en daar zat hij dan. Een enorm marmeren stoel met president Lincoln erop, streng kijkend op de toeristen voor hem. Verder naar "The White House” begon het te regenen. Best lekker verkoelend en verfrissend.

Er stond een grote helicopter en een boot in de tuin. Bonnie had opgezocht dat Trump vandaag een aantal "Made in Amerika" producten te zien kreeg. De heli en boot waren de grotere items. Jammer genoeg hebben we de president niet kunnen spotten. Het viel me ook wel mee met hoeveel beveiligers er te zien waren. Maar je kon niet echt dichtbij het hek komen.

In het "American museum of Air and Space" hebben we even uitgerust in het IMAX theater. Er draaide een 3D film over de “Super aircraft carrier”. Na wat andere exposities te bezoeken kregen we het koud, de airco stond een beetje te fris in het museum. De auto wilde weer wat parkeergeld hebben dus we besloten om met ons drieën verder te lopen naar “the Capitol” en daar af te spreken met Bob en Bonny.

We voelde ons allemaal alsof we in een film zaten, zoveel bekende gebouwen en monumenten die we allemaal al eerder gezien hadden op het witte doek. Super indrukwekkend en gaaf om nu in het echt te kunnen zien. Zo ook de Capitol, waar de regering zit. Het begon weer te regenen, met onweer deze keer. Het leek net alsof we in de film “Independence day” zaten, waar dat enorme ruimteschip uit een donkere wolk het gebouw opblaast.

Inmiddels is het alweer 6pm, tijd om terug te rijden. Gelukkig was er geen file onderweg en waren we snel bij “Smoking Willy's” voor het avondeten. Bob en Bonnie’s zoon Chad is de eigenaar van het restaurant en we hebben heerlijk veel gegeten. Lekkere gerookte spareribs en andere stukken vlees. Eenmaal weer thuis voelde we de kilometers wel zitten, Joke en ik hadden wat blaren opgelopen die wel een naald konden gebruiken.

Dag 2 zit erop, zeer geslaagd! We konden ons geen betere tour-guides wensen.

1. Els:
    18 juli 2017
    Leuk om jullie zo te volgen! Haar los Bob?